Monday, November 15, 2010

Ancelotti Silap Percaturan

Chelsea menerima kekalahan pertama di stadium keramat,Stamford Bridge malam tadi. Lebih memeritkan mereka tewas dengan jaringan 3..bukan 2..bukan 1 ye..3-0 ok..Hal ini mungkin disebabkan oleh ketiadaan beberapa tonggak seperti John Terry, Michael Essien, Frank Lampard, Bennayoun dan Alex.

Dragba kapten malam tadi
Ketiadaan Terry dan Alex menyebabkan Ivanovic terpaksa bergandingan dengan Ferreira yang mana posisi sebenar mereka adalah defend kanan. Kelemahan ini nampak ketara apabila Onuoha mudah melepasi barisan pertahanan dan menjaringkan gol pertama.

Masuk babak kedua Chelsea makin parah apabila kesilapan pertahanan sekali lagi menghukum mereka dengan gol kedua hasil jaringan Asamoah Gyan. Tersentak dengan jaringan itu Ancelotti memasukkan Kalou bagi menggantikan Malouda. Ini satu kesilapan bagi aku sebab Malouda merupakan penjaring terbanyak Chelsea dan sepatutnya tidak dikeluarkan ketika ingin mencari gol.

sempat lagi naik kening tu..

Kemudian Ancelotti memasukkan Mceachran dan Kakuta yang kurang pengalaman bagi menggantikan Zhirkov dan Ramires. Satu lagi kesilapan di situ.mungkin pemecatan pembantu jurulatih Ray Wilkins memberikan kesan dalam game ini. Gol ketiga Sunderland pula hadir melalui Welbeck yang mudah menolak masuk gol hasil kesilapan Ashley Cole.




No comments:

Post a Comment