Friday, December 17, 2010

Arsenal Perlukan Kaki Rembat

Pada pendapat aku lah..Arsenal memerlukan lagi player yang kaki rembat..sebab skang aku tengok yang banyak rembat nye Arshavin sorang jer..yang lain kebanyakannya nak passing je..dengan ketiadaan Fabregas dan Persie yang belum fit, memang penting memiliki pemain yang kaki rembat ni..


Kalau ikut rank free kick taker..Persie 1st pastu Fabregas, Nasri, Vermaelen, Arshavin..Rosicky..Walcott..Tapi kita memang memerlukan seorang striker yang kaki rembat..Kalo dilihat pada Chamakh ability, dia lebih kepada header dan hold and pass man..kurang rembatan dari dia dalam setiap game. Fabregas dilihat banyak mengassist dan rembatan banyak dilakukan oleh Nasri, Arshavin dan Walcott.

Walcott jarang diturunkan kerana Wenger lebih suka menggunakan Nasri di sebelah kanan dan Arshavin di sebelah kiri.Manakala 3 pemain tengah Song, Wilshere dan Rosicky yang hanya banyak membuat hantaran. Rumor yang mengatakan Real akan menawarkan Benzema kepada Arsenal adalah satu khabar yang baik sebabnya dia seorang striker yang suka melakukan percubaan jarak jauh dan memiliki kelebihan kaki kiri dan kanan.





No comments:

Post a Comment