Wednesday, December 1, 2010

Skuad ke-2 Arsenal benam Wigan

Arsenal menempah tiket ke separuh akhir Carling Cup apabila menumpaskan Wigan 2-0 di Emirates. Yang lebih hebatnya Wenger membuat 9 pertukaran daripada skuad yang mengalahkan Aston Villa minggu lalu dan hanya mengekalkan Wilshere dan Koscielny dalam senarai kesebelasan utama.

Buat pertama kalinya Wenger menggunakan taktil 4-4-2 dengan meletakkan Bendtner bergandingan dengan Van Persie di bahagian striker manakala Walcott dan Vela di bahagian sayap. Bahagian tengah pula dikemudi oleh Wilshere dan Denilson. Wenger mempertaruhkan keeper muda Szczesny dan Gibbs, Eboue, Djourou serta Koscielny di bahagian pertahanan.


Gol pertama Arsenal hadir pada minit ke-42 hasil gol sendiri apabila tertanduk bola masuk ke dalam gol daripada sepakan sudut yang diambil oleh Walcott. kedudukan 1-0 kekal hingga tamat 1st half.


Manakla gol kedua Arsenal dijaringkan oleh Nicklas Bendtner pada minit ke-67 apabila dengan mudah menolak masuk bola hantaran daripada Carlos Vela.


Satu lagi tempat separuh akhir berjaya ditempah oleh West Ham yang berjaya mengejutkan juara tahun lalu, Manchester United 4-0. United yang cuba meniru gaya Arsenal dengan menurunkan player-player mudanya menerima padah apabila mudah diratah West Ham. Ini adalah kekalahan pertama MU season ni dan yang paling memalukan. 2 lagi tempat akan diketahui malam ini antara Birmingham vs Aston Villa dan Ipswich vs West Brom.




No comments:

Post a Comment