Sunday, January 2, 2011

Arsenal Gah di Birmingham

Salam 1 Arsenal..
Arsenal kembali kepada prestasi sebenar setelah membenam Birmingham di tanah mereka sendiri 3-0.hehehe..Barisan terkuat yang pernah aku tengok..game best..syok sangat tengok short pass-short pass yang dilakukan..Gandingan Persie, Wallcot, Nasri dan dibantu oleh Fabregas memang mantop..

Persie, 1st goal
Perlawanan bermula begitu ganas dengan beberapa terjahan merbahaya daripada pemain Birmingham. Namun, Arsenal berjaya meyerap tekanan dan mendahului dengan jaringan pertama oleh Van Persie melalui sepakan percuma selepas beliau dikasari pada minit ke-13

2nd goal, Samir Nasri
Perlawanan separuh masa pertama tamat dengan 1-0. Babak kedua bermula dengan baik dan Arsenal berjaya mengawal permainan. Hasilnya, satu lagi gol terhasil..kali ni oleh SAmir Nasri yang menerima umpanan cantik daripada kapten, Cesc Fabregas pada minit ke-58.

3rd goal. own goal
Pada minit ke-66, gol ketiga terhasil daripada satu gerakan menarik oleh Nasri dan Fabregas..sebelum Fabregas melepaskan rembatan yang ditepis keluar oleh Foster,sebelum terkena pertahanan dan terkena Johnson untuk own goal..Arsenal melakukan 2 pertukaran memasukkan Arshavin dan Denilson bagi menggantikan Wallcot dan Wilshere..Namun kedudukan kekal 3-0 hingga tamat perlawanan..

Arsenal ni kompem lagi mantap kalo ade Vermaelen..tapi Djourou dan Koscielny pun dah meningkat naik..Syabas Arsenal..kekalkan momentum untuk kejar Man Utd dan Man City




No comments:

Post a Comment